Saturday, 23 March 2013

CINTA Impian

Assalamualaikum

Cinta ?
Anda tahu apa itu cinta?


Entah sukar di huraikan munkin ada setengah yang boleh di memahami dan ada sesetengah orang yang munkin tak dapat memahami..Ye cinta tak seindah biasa. KENAPA? sebab cinta banyak yang terluka dan sebab cinta juga ramai yang bahagia, Riang ria gembira dengan cinta?

Oke dekat sini korang tak payah pening kepala dengan maksud-maksud yang munkin kurang cetek di akal yang boleh korang faham sendiri. Tapi hari ini lia nak kongsikan bersama rasa cinta ~

Ingat CINTA!!! ingat cinta kita pada ALLAH s.w.t jangan kau lupa itu. Mesti penting wajib sambutlah cinta yang suci ini sebelum kau sambut cinta si kekasih di bumi. Dan jangan kau lupa cinta abadi selamanya IBU, AYAH, Keluarga.

 Keluarga BAHAGIA ini Impian ALIEYA kini dan selamanya


Untuk mengahadapi pencarian kebahagian bila satu hari nanti lia sendiri yang akan menempuhi keluarga bahagia INSYAALLAH. Keluarga SAKINAH =

Malam ni, entah lah tak tau selepas solat hati terasa sedih, pilu, berseorangan sedangkan lia baru sahaja berkasih sayang dengan ALLAH di dalam solat dan ada family tercinta.. Tapi lumrah hidup manusia tidak dapat lari kemana-mana. Entah apa yang masih dicari. Munkin kenangan lepas selepas di sakiti buat hati nie rasa sangat tak terbuka.. KENAPAKAH ini berlaku? 

Ya dahulu penah hati ini mencintai, menyangi si kekasih ALLAH tapi di lukai. Munkin itu fobia punca? Ish entah la.. Mana nak cari sifat kasih sayang? cinta itu dalam diri ke? diri nie EGO? Bukan-bukan. Lia ingin menjadi wanita terhormat. Ya untuk si suami. Tapi?? munkin untuk hati tak terluka lagi.. Ngeri, takut, kecewa, sedih dan mohon tiada tangisan dari yang dicintai !!

Ape lah aku merepek ni. Ya ini bukan merepek tapi luahan hati.. Ingin hidup bahagia macam orang lain tapi masih membatasi. Hermph. 

Hati dah mula menerima. Oke tak ape.. tuh munkin kisah harini yang nak di kongsi. Tapi !! awal pemulaan memang rasa di hargai. Tapi selepas itu jadi lain sangat hari ini. Kenapa? munkin bukan dia pemilik hati. Tapi?

Benarkah dia sejujur hati? perluka di beri hati ini? dia kah jodoh diri ku nanti? semua persoalan ni bermain di fikiran saat sujud akhir solat. Hati tergerak dan tangisan segala yang ada dan munkin salah sebab memberi hati ni dan entah lah. Saya masih mengawal diri ni dengan ilahi sentiasa berdoa yang terbaik untuk diri ini.. Tapi !! manakah jawapan di sebalik persoalan ni. 

Makin hari makin terasa hati dan makin pelik perkenalan ni ! Betul ke kamu untuk diri ni. Mohon seribu kali tolong jangan guris hati ini. Masa masih muda tolong jangan ganggu hati ini jika saja-saja bermain dalam hati.. Pergi lah sekarang jika ini hanya saja-saja mencoret kisah hati. TOLONG ! saya tidak berdaya tahan sakitnya hati.. Luka lama masih berdarah tapi balutan telah tertutup. Ia kembali sihat tolong jangan buka ia dengan tangan ke 3 nanti ia berdarah kembali !!

 Moga akan jumpa jalan yang dicari menyusuri kehendak ilahi jika DIA pasangan KU nanti 

Dalam hati yang tak terkata dan bermacam-macam rasa tak ada apa nak di kata jika dia benar bukan hadir untuk melukai hati ini berdoalah untuk kita suatu hari nanti. Moga segalanya diberkati !

Mencari Cinta Hakiki, Mendamba Redha Ilahi 
Payah benar kurasakan,menelusuri Hari demi hari..mencari cinta hakiki,yang mekar di hati insan..
bukan cinta nafsu namun cinta fitrah insani,yang disalurkan kpd jalan yg suci.. 

Mencari pasangan hidup..bagiku bukanlah semudah memetik jari..apakah insan bernama wanita, 
perlu menggunakan semua wataknya untuk memaut hati lelaki??
Adakah itu jalannya bagi memudahkan cara? Sungguh pendapat itu tidak dapat kuterima!

wahai insan bernama wanita..tetaplah teguh dirimu pada jalanNyamemenuhi semua tuntutanNya memagar dirimu dengan malu dan taqwausah terpesona dengan madah berbunga sang nafsu yg berpuaka kerana Allah dan Rasul ada janjinya buatmu muslimah yang memelihara diri jangan pernah dikau ragu! kerana janjiNya pasti BENAR! 

allahu Rabbi..sabarkanlah hatiku, tabahkanlah jiwakumoga pendirianku tetap teguh padaMu sungguh ku mencari cinta hakiki dan Aku mendambakan Kasih dan RedhaMu Tuhan..Agar segalanya indah bersama Tuhan..Amin3 Ya Rabbal A'lamin...

Moga segala kebaikkan dapat menyerapi kita semua. Muhasabah diri. Hati insan di muka bumi bukan untuk di sakiti tapi untuk dihargai. Ingat lah sekali kita jadi maka berkali-kali akan terjadi pada diri sendiri !!
Cubalah lakukan untuk diri dan diri yang dicintai ke jalan yang diredhai. 

Cinta tidak salah ! Tapi yang mencintai itu yang miliki kesalahan lihat diri sendiri sebelum kamu sakiti yang kamu cintai . . .




Pencinta ALIEYA !!
Hati buat ku ANUGERAH ilahi mohon jangan kau sakiti
 

 
Copyright@Semua Yang Tercatat Di Atas Dan Blog Ini Milik Alieya Norhaliyati