Wednesday 19 December 2012

Ouch (>.<) Braces !!!

Assalamualaikum

Hari nie Lia (aku bahasakan diri nie Lia ye sopan sikit) tak tau nak update ape sangat.. Tengok tuh yang FOLLOW lia pun masih tak ade.. Oke be Cool baru tak sampai seminggu kan..heeee.

Nih.. Lia nak tanya korang.. Erm korang nie tau tak apa itu BRACES ?
tau?  hah! ada yang tak tau? oke takpe.. Meh lia nak kenalkan apa itu BRACES. Tengok bawah dulu (^_^)


Oke.. korang nampak tak yang besi-besi dekat gigi tue dan gigi tue macam dah kene ikat.. iuuuuchhh !! mesti sakitkan.. Oke let me intro what are u see at the picture first and then i intro the info oke..? =)

Humph oke yang nie orang panggil BRACES.. repeat again BRACES.. oke? hehehehe.. Dalam bahasa melayu yang akan memudahkan u Oolls faham nie di panggil pendakap gigi..clear and understooood??

Humph.. kenapa nak pakai BRACES a.k.a PENDAKAP GIGI nie ye?
oke selalunye dan sememangnye BRACES nie di gunakan sebagai rawatan gigi.. Ala kan setiap kejadian yang ada pada mansuia nie ada kekurangannye, betul tak? heee.. Erm so BRACES nie sebagai merawat gigi-gigi yang kurang comel (sopan eh) dan tak strategik like a jongang, tak teratur, dan kurang menarik, eh sama la maksud dengan kurang comel tue kan..hehe.. 

Oke sape pulak yang nak pakai nie dan HOW MUCH free ke?
Chooiii !! yunk i dah bagi tau u yang gigi tak comel lah yang pakai, takkan gigi yang dah sedia maklum comel n melecun tue yunk oii kecuali la anok raje.. tue pun anok raje tak pakai sebab gigi diorang dah cantik sooooo jangan membazir semata ikot trend.. oke !! (trend nie dah berzaman)

Meh sini nak cite,yang BRACES nih selalunye orang yang mementingkan kecantikkan tak kira lah walau bergolok gadai wang ringgit kan.. wahhh dahsyat tue DEAR. Humph acctually.. gigi like a crown huh !! asal? 
hey..lets think first erm selain dari mata dan muka.. time uolls menyembang by face apa lagi asset yang orang akan pandang dekat diri kita?? hah.. YOUR SMILEEEE  (^___^) betul tak.. Kalo gigi cantikk so uolls akan bertambah confident..kan...kan.. by the way please remember.. whatever pun u kene bersyukur ini ciptaan tapi tak salah untuk kebaikkan.. (:

Price, oke jangan mengigil pulak bila Lia sebut Price die ye..hehehe..cooool..alah! just 3-6k ++ je..hehehe..Amacam oke! fuh sangat tak termampu dek Lia nan harga sebegitu. Oke fine uolls kan BERADA.. Pe kisah 3k macam RM3 je..hehe. Semua bergantung jugak la dengan kondisi semasa gigi korang tue ye.. Actually harga nie cuma kalau uolls pegi private clinic or hospital ok.. 

If !!! uols nak murah serendah RM2++ je u alls boleh pegi Govemen hospital and apply.. Di sebabkan price yang very chip so.. ia akan ambil masa.. exc : uolls kene apply wif borang and then kene serahkan tunggu dapat pengesaha LULUS,(macam exam suda) pape pun dalam masa tue uools kene lah berulang like a 2nd house for uolls lepaxking.hehehe.. akan ada sesi-sesi interview..ahaha..not just temujanji wif Doctor Gigi dan ia akan ambil masa lebih kurang 1-2 years untuk uolls dapat pengesahan yang uolls boleh buat rawatan BRACES.. bapak lama !! disebab ini la ramai yang ambil jalan mudah ke private sebab kalau pegi private u cakap je nak masuk BRACES tup tup dah ade BRACES dekat gigi uools tue dan terus terbang 3k korang tue. Tapi ada jugak yang buat DIPO dan bayar as a month depends for employe..so before u do that thinkkk a longg time, money lose for a thousand or just waiting for a hundred . oke!

Kesakitan.. tak la sakit sangat cuma sakit time kena cucuk dan cabut gigi..oke gigi uols akan di cabut beberapa aje ye..hehe.. Dan dalam 1 week macam tue uolls kene makan, makanan yang lembut sebab gigi uolls tengah nak selesa..selain tue, bibir dalam uolss akan jadi ulser untuk smentara ini depend individu ye.. hehe..ok !!

 Orright thats all about old style BRACES

Hah, ada yang lama dan yang baru ?? oke..oke don't be confius.. Actually maybe ade yang masih tak tau.. hehe.. ok lets me know .!! hey yunk sekarang zaman dah maju lah.. Nak tau yang BRACES sekarang dah ada yang TRANSPARENT..oke tengok bawah ..



Haa.. see !! nie lah yang Lia cakap.. BRACES nie namanye INVISIBLE BRACES.. so after uolls pakai orang lain takkan perasan dan memang terus transparent lah.. orang pun tak tau yang uolls tengah merawat gigi wif BRACES berbanding dengan BRACES yang besi tue dan yang besi tue maybe uolls tak confident and maybe jugak uolls malu sebab u pakai BRACES.. Dan dengan wujudnye INVISIBLE BRACES u akan lebiih selebihnye confident.

Nak tau benefit die? oke INVISIBLE BRACES nie memang best sebab die macam gigi palsu yang nenek korang paki tue.. BRACES nie boleh ditanggal sesuka hati dan pada bila yang uols nak tak kira lah time tuh uolss nak makan kan.. Erm tue la yang bestnye.. pape pun ade banyak kelebihan dari BRACES besi yang kurang menarik tue tapi depend jugak ada yang suka BRACES besi tue.. so tepok dada tanya selera. Still tak percaya yang BRACES nie boleh di tanggal? meh tengok buktiii !!




Invisable Braces

Vs

Braces Besi


Haaa kan betull.. smart and cute kan kalau macam nie daripada BRACES besi tue yang akan kekal dan uolss tak boleh buka sendiri ,melainkan every month jumpa doctor untuk buka and rawatan selanjutnye.

U all nak INVISIBLE BRACES nie ?? haaa.. meh Lia ada maklumat sikit .. oke kalau tengah cari-cari mana nak dapat kan... haaaa..nih ambil info nie --> Clear Parth Ortodontic ditalian 03-91737100.
oke dapat? korang boleh la hubungi PRIVATE clinic tue ye.. hehe but BRACES jenis nie tak ada di govemen hospital.... only private oke..

Sebelum tue lia nak kasi tau price die maybe dalam 3-10k sooo?? amacam oke ? hehe. =D
Dan paling penting tak sakit cuma lengguh mulut je nak nganga leluas..hehehe..sebab dia guna acuan je..hehehe..hasilnye memang best se best harganya..dan sebab tue jugak Lia cakap banyak kelebihan INVISIBLE BRACES nie dari BRACES BESI tue oke..

So gud luck yee.. untuk bersama dengan cik BRACES baru korang tue... (^_^)/

Pape pun sebenanye tujuan ENTRY kali nie Lia berkongsi apa Lia tau aje becoz lia pun beminat nak pasang BRACES nih.. Teringin pulak hati nie kan.. nak guna INVISIBLE BRACES bagi cun sikit gigi nie..hehehe..

Humph.. so terima kasih bebanyak follow Entry Lia kali nie.. hope beguna sedikit sebanyak kepada yang tercari-cari info BRACES di luar sana oke.. Tata.... <3





No comments:

Post a Comment

Copyright@Semua Yang Tercatat Di Atas Dan Blog Ini Milik Alieya Norhaliyati